مقایسه دستگاه های چهار و سه  طول موج با دستگاه های الکساندرایت

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه

بسیاری از از عزیزان در هنگام خرید بهترین دستگاه های لیزر با اسم های مختلفی در حوزه لیزر موهای زائد روبه رو می شوند که جدا از بحث برند دستگاه ها با دو واژه کلیدی به نام دستگاه های لیزر الکساندرایت و دستگاه های لیزر چهار و سه طول موج روبه رو میشوند ما در این مقاله سعی داریم خصوصیات و ویژگی های هر دو نوع  را برای شما شرح دهیم.

محبوب ترین دستگاه های سه و چهر طول موج عبارتند از:

گستردگی کاربرد

دستگاه لیزر الکساندرایت دستگاهی است که طول موج الکساندرایت که عمق نفوذ 755 nm را دارا می باشد پشتیبانی می کند و این امر ممکن است برای شما محدودیت ایجاد کند چرا که افراد تایپ های پوستی متفاوتی دارند و هر تایپ پوستی با طول موج مناسب خود سازگارتر است.
دستگاه های چهار  طول موج دستگاه هایی هستند که چهار طول موج با عمق های نفوذ مختلف را ساپورت می کنند و هر طول موج تایپ پوستی مشخصی را ساپورت می کند یعنی شما برای لیزر تایپ های پوستی مختلف محدودیتی ندارید و تایپ های پوستی مختلف را می توانید لیزر کنید.

برآیند مورد اول را می توان اینگونه بیان کرد که در لیزر های چهار و سه طول موج شما عملا هر نوع تایپ پوستی با هر رنگی را می توانید بدون هیچ گونه سوختگی لیزر کنید اما در دستگاه لیزر الکساندرایت شما محدودیت تایپ پوستی دارید و حتما باید توجه داشته باشید که تایپ پوستی های  تیره را با دقت و با انتخاب طول موج ان دیگ که در دستگاه های لیزر الکساندرایت کندلا،الکساندرایت دکا و ….به دستگاه های مدل جدیدتر اضافه شده است انتخاب کنید.

دستگاه لیزر تیتانیوم

خنک کاری

مورد مهم قابل مقایسه دیگر که در دستگاه های لیزر الکساندرایت و دستگاه های سه طول موج می توان مقایسه کرد کولینگ یا همان خنک کاری دستگاه های لیزر است. در اغلب دستگاه های لیزر الکساندرایت خنک کاری با ایرکولینگ انجام میشود که روش انجام آن به این صورت می باشد که قبل از رسیدن هندپیس دستگاه لیزر به ناحیه مورد نظر با یک باد خنک روی  ان ناحیه بی حسی انجام میشود تا زمان تابیدن اشعه منطقه بی حس باشد و درد لیزر به حداقل مقدار برسد.
اما در دستگاه های چهار و سه طول موج کولینگ دستگاه موجود در سر هندپیس و با کمک قطعاتی به اسم تی ای سی انجام می شود که روش کار آن به این صورت می باشد که تی آی سی با ایجاد کردن t∆ مناسب باعث منجمد شدن سر هندپیس می شود و زمان تابیدن اشعه خنک کاری هندپیس نیز بر روی پوست تاثیر گذاشته و باعث بی حسی ناحیه مورد نظر می شود.
برآیند دو روش را می توان این گونه شرح داد که در دستگاه های لیزر الکساندرایت قبل از تابیدن اشعه و در دستگاه های چهار طول موج هنگام تابیدن اشعه بی حسی در ناحیه مورد نظر انجام می شود و به طبع با توجه به تایم بی حسی و توجه به این که باد در طول مسیر افزایش دما دارد بی حسی در دستگاه های چهار و سه  طول موج در صورت گرید یک بودن و با کیفیت بودن هندپیس  بیشتر و بهتر انجام می شود و درد لیزر در دستگاه های لیزر چهار و سه طول موج کمتر است.

توان

مورد مهم دیگر که قابل اشاره است توان و جوابدهی دستگاه ها می باشد که البته بحث تولید اشعه در این دو نوع دستگاه کاملا با هم متفاوت است چرا که در دستگاه های لیزر الکساندرایت منبع تولید نور در داخل خود دستگاه است و با استفاده از مجموعه ای به اسم ‌کاواک که شامل راد،آینه ها،فلش لامپ،فلوتیوپ و رفلکتور می باشند انجام می شود یعنی در واقع نور در داخل دستگاه تولید شده و با استفاده از مجموعه منشورها و آینه ها به هندپیس و سپس به سطح پوست منتقل می شود.
اما در دستگاه های چهار و سه طول موج برآیند تولید نور در داخل هندپیس و با استفاده از قطعه ای به اسم لیزر بار انجام میشود به این صورت که لیزربار ولتاژ و آمپر مورد نیاز را از پاور داخلی دستگاه دریافت کرده و با اعمال این ولتاژ و آمپر بر روی فلش لامپ هایش باعث تولید نور و ساطع کردن ان برروی پوست می شود
برآیند مورد را می توان اینگونه خلاصه کرد که منبع تولید نور در هر دو نوع دستگاه لیزر متفاوت است اما قدرت دستگاه ها بسته به برند هر مدل دستگاه متفاوت است و درصورت با کیفیت بودن هر مدل از دستگاه ها توان و جوابدهی بالا می باشد و مشتریان شما از نتیجه کار راضی خواهند بود.

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس
دستگاه لیزر اشنایدر پلاس

هزینه

مورد مهم و قابل مقایسه دیگر در دستگاه های سه طول موج و دستگاه های لیزر الکساندرایت هزینه های خرید و مصرفی این دستگاه های لیزر می باشد که برای شما شرح می دهیم. در دستگاه های چهار طول موج هزینه خرید دستگاه ها به دلیل قطعات در دسترس و پر تیراژ آنها بالا نیست و شما با سرمایه ای نه چندان زیاد می توانید لیزر چهار طول موج با کیفیتی را خرید کنید اما در دستگاه های الکساندرایت به دلیل مواد اولیه گران قیمت و کم تیراژ بودن قطعات آن ها هزینه ی خرید  دستگاه ها بالا می باشد و شما برای خرید دستگاه های الکساندرایت باکیفیت نیاز به سرمایه ی بالایی دارید

مورد مهم دیگر هزینه مصرفی دستگاه ها می باشد که در لیزر های چهار طول موج مصرفی دستگاه تنها تعویض آب مقطر و فیلتر می باشد که هزینه بالایی ندارند اما در دستگاه های الکساندرایت شما مصرفی به اسم لامپ دارید که به ازای هر یک میلیون شات در اکثر دستگاه ها باید لامپ دستگاه تعویض شود که تقریبا 25 درصد درآمد دستگاه را شامل میشود.

نتیجه گیری :

دستگاه های لیزر چهار و سه طول موج و دستگاه های لیزر الکساندرایت هر دو درصورت تهیه کردن برند های با کیفیت آن ها دستگاه های پرقدرت و توان بالایی هستند و شما در امر جوابدهی در صورت با کیفیت بودن برند دستگاه ها مشکلی نخواهد داشت. تنها مورد قابل اشاره اقتصادی تر بودن دستگاه های سه و چهار طول موج می باشد که مشتری در صورت داشتن مشکل سرمایه می تواند با انتخاب یک دستگاه سه طول موج با کیفیت این مشکل را حل کند و با سرمایه ای نه چندان زیاد کسب و کاری پردرآمد برای خود راه اندازی کند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

همین الان تماس بگیرید
× جهت ارتباط با ما کلیک کنید